English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Özet


TÜRKİYE’DE SINIF DIŞI EĞİTİM VE TARİHSEL KÖKENLERİ
Çalışmamızda sınıf dışı eğitimin ne olduğu, faydaları, dünya ve Türkiye’de geçmişten günümüze kadar olan süreç hakkında bilgi verilmektedir. Ayrıca Sınıf dışı eğitiminin Türk Eğitim sisteminin dayandığı felsefi temeller içerisinde ki uygulanabilirliği üzerinde durulmuştur. İyonyalı filozoflarla başlayıp Sobel ile de devam eden bu süreçte çevrenin çocuk üzerindeki olumlu etkisi günümüzde ki eğitim ve çevre sorunlarının anlaşılmasında ve çözülmesinde önemli bir rolü olduğunu düşünmekteyiz. Çevre sorunlarının olumsuz etkilerini giderek daha fazla görmeye başladığımız 20. yy. da bu sorunları çözmek için geliştirilen farklı teknolojik faaliyetlerin ve çevre sorunlarını önlemek için konulan çeşitli yasaların yeterli gelmediği ortadadır. Bu sorunların ancak bireysel davranışların değiştirilmesi ile mümkün olacağı pek çok yazar tarafından vurgulanmaktadır. Bireysel anlamda kişilerde davranış değişikliği sağlayabileceğimiz yerler ise okullardır. Okullarda çevre ve doğa eğitimi verilmek için yeni yeni arayışlara girilmiş ve bunlar içinde en çok göze çarpan ise sınıf dışı eğitimi olmuştur. Sınıf dışı eğitimin çocuklara sağladığı yararlar eğitim bilimlerine konu olmuş ve yapılan bilimsel çalışmalarda doğanın çocuk üzerindeki olumlu etkilerini desteklemektedir. Sonuç olarak sınıf dışı eğitimin Türkiye’deki eğitim sistemi içerisindeki her kademede uygulanabilirliği bulunmakta ve yaygınlaştırılması gerektiğini düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler
Sınıf dışı eğitim, Sınıf dışı eğitimin tarihsel kökenleri, Türk eğitim sistemi

Gelişmiş Arama


Duyurular


Adres :Gaziosmanpaşa Üniversitesi - Eğitim Fakültesi Kat :1 Taşçiftlik-TOKAT
Telefon :0356 252 16 16-3470-3471 Faks :
Eposta :

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri