English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Özet


BRANŞ DERSLİK SİSTEMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ
Çalışmanın temel amacı, yurt dışında birçok okulda uygulanan branş derslik sistemine dair öğretmen ve öğrenci görüşlerinin belirlenmesidir. Bu bağlamda öğretmen ve öğrencilere Ersöz, (2012) tarafından geliştirilen “Branş Derslik Sistemi Öğretmen ve Öğrenci Anketleri” revize edilerek uygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında Ordu İl merkezinde bulunan ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 8 resmi ortaokulda görev yapan öğretmenler ve ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Bu okullarda bulunan öğretmen ve öğrencilerin tamamına ulaşılarak gönüllülük esasına göre toplam 170 öğretmen ve 767 öğrenciye anket uygulanmıştır Araştırmanın sonucunda öğretmen ve öğrencilerin branş derslik sistemine yönelik görüşlerinin daha çok olumlu yönde olduğu görülmüştür. Branş derslik sistemi ile içeriği birbirinden farklı olan dersler aynı sınıf ortamında değil, içeriğine göre düzenlenmiş ve donatılmış bir ortamda yapılabilir. Bu durumun öğrencilerin motivasyon ve başarısını artırmada etkileri olabileceği düşünülmektedir.

Anahtar Kelimeler
Branş derslik sistemi, eğitim, öğrenme ortamı

Gelişmiş Arama


Duyurular


Adres :Gaziosmanpaşa Üniversitesi - Eğitim Fakültesi Kat :1 Taşçiftlik-TOKAT
Telefon :0356 252 16 16-3470-3471 Faks :
Eposta :

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri